St. Matthew Passion - J.S. Bach
Maastricht (NL), 31 March 2010
Limburgs Symfonie Orkest directed by Ed Spanjaard
Dagblad de Limburger:
Gestroomlijnde uitvoering Matthäus-Passion door LSO
Gevoelige vertolking Erbarme dich door Mirjam Schreur
... Claudia Couwenbergh (sopraan)en Mirjam Schreur (mezzo) vormen
een mooi koppel. In hun duet So ist mein Jesus nun gefangen
kaatsen ze elkaar naar hartenlust stijlvolle zweltonen toe. ...
... Toch alvast een tip: nodig Mirjam Schreur nog een keertje uit.
De bewogen klaagzang die zij van Erbarme dich maakt doet je gerust
een traantje wegpinken.
... Claudia Couwenbergh (soprano) and Mirjam Schreur (mezzo) are
an excellent duo. In their duet 'So ist mein Jesus nun gefangen', they continuously
cast harmonious tones towards each other. ...
... A tip: invite Mirjam Schreur again. The moving lament she creates out of
'Erbarme dich' makes everybody shed a tear.
Hohe Messe - J.S. Bach
Zutphen (NL), 26 September 2009
Concerto d'Amsterdam & Consensus Vocalis directed by Klaas Stok
De Stentor:
Hohe Messe van formaat
... De karakterisering was dik in orde, alle solisten bleken van top formaat.
In duetten werd prachtig samengewerkt, zoals bijvoorbeeld in het ‘Christe Eleison’,
waarin Johannette Zomer en Mirjam Schreur een onberispelijke balans bereikten ...
... The characterization was more than ok. All soloists proved to be of a very high standard.
Good harmony was shown in the duets, like in the ‘Christe Eleison’,
where Johannette Zomer and Mirjam Schreur achieved an impeccable balance....
Baroque festival Leonardo Leo 2009
Alto cantatas BWV 54 & BWV 170 - J.S. Bach
San Vito dei Normanni (I), 4 September 2009
Il resoconto del Festival - di Cosimo Prontera, Direzione artistica
... Si perché quest’anno il festival si è qualificato come Internazionale grazie alla presenza di due ensemble uno svedese col fuoriclasse il flautista Dan Laurin e uno olandese con l’elegantissimo e bravissimo mezzosoprano Mirjam Schreur. ...
... This year, the festival has obtained an international character by the presence of two ensembles, one Swedish with the unrivaled fluteist Dan Laurin, and one Dutch with the very elegant and superb mezzo-soprano Mirjam Schreur. ...
St. Matthew Passion - J.S. Bach
Sittard (NL), 8 April 2009
Limburgs Symfonie Orkest directed by Ed Spanjaard
Dagblad de Limburger:
Matthäus Passion met kamermuzikaal accent
... Van de ariasolisten is de heldere, warme alt van Mirjam Schreur
een heuse belofte voor de toekomst. Met name in haar Erbarme
dich leek zij volkomen op haar gemak ...
... Of all the aria soloists, the clear, warm alto voice of Mirjam Schreur
is a real promise for the future. Especially with 'Erbarme
dich' she seemed completely at ease...
Schilfliederen - E. Tinel
Sinaai (B), 7 December 2008
Edgar Tinel Foundation:
“Mirjam Schreur heeft zich laten kennen als een voortreffelijke vertolker van de kunst van Tinel,” zei Igno Sutorius, voorzitter van de Stichting Edgar Tinel. “haar optreden op 7 december 2008 in Sinaai heeft veel indruk gemaakt.”
“Mirjam Schreur has shown to be an excellent performer of Tinels artwork,” stated Igno Sutorius, chairman of the Edgar Tinel foundation. "The performance on December 7th has made a big impression.”
Nelson Messe - J. Haydn
As Dur Messe - F. Schubert
Kloster Eberbach (D), 13 October 2007
Kreuzchor Dresden & Dresdner Philharmonie directed by Roderich Kreile
Frankfurter Neue Presse:
Knabenstimmen verkünden stolz den Sieg
... Angeführt wurde es von der koloraturengewandten Christina Elbe mit ihrem klar fokussierten Sopran, wobei Mirjam Schreur (Alt), Erik Stoklossa (Tenor) und Christian Hilz (Bariton) mit ihrem leichten Oratorientimbre das Vierer-Team homogen ergänzten – Schubert in Bestform!
... It was lead by the coloraturo-soprano Christina Elbe with her pure and focussed soprano voice, by which Mirjam Schreur (Alto), Erik Stoklossa (Tenor) and Christian Hilz (Bariton) with their light oratorio-timbre completed the foursome homogeneously - Schubert at his best!
St. Matthew Passion - J.S. Bach
Leiden (NL), 4 April 2006
Leidsch Dagblad:
Ex Animo zingt met een ongeëvenaarde inzet
... Op eenzame hoogte staat dus alt Mirjam Schreur, geholpen door beeldschone violen,in 'Erbarme dich'. Warm, teder, ontfermend, maar met een geweldige beheersing van klank en suggestieve dynamiek. Zinderend en huiveringwekkend mooi.
... best by far is therefore alto Mirjam Schreur, aided by beautiful violins, in 'Erbarme dich'. Warm and tender, but with a great control of intonation and suggestive dynamics. Stunning and exceptionally beautiful.
Le Nozze di Figaro - W.A. Mozart
Merano (I), April 2003
Alto Adige repubblica:
Le piacevoli nozze del Figaro nostrano
Un successo la rappresentazione del Chor- und Konzertverein
... Il personaggio di Marcellina, interpretato dal mezzosoprano Mirjam Schreur con voce acuta, doviziosa e con una buona tecnica, che ha dimostrato soprattutto nella mirabile aria del quarto atto (Il capro e la capretta), che non sempre viene proposta. In alcuni punti è sembrato di ascoltare, sempre del genio mozartiano, l'aria di Elettra nell'Idomeneo. Figura alta e slanciata scenicamente a posto. ...
... The character of Marcellina, interpreted by the mezzosoprano Mirjam Schreur, with her accurate, abundant voice with an excellent technique, demonstrated above all in the aria of the fourth act (Il capro e la capretta), which is not always performed. At some moments she seems to have listened to the aria of Electra from the opera Idomeneo, also written by the genius Mozart. Een tall and slender figure on stage. ...
Cantico Espiritual - J. van den Booren
Eys (NL), 23 June 2001
Limburgs Dagblad:
Cantico Espiritual: expressieve traditie
... Twee solisten, Claudia Couwenbergh (sopraan) en Mirjam Schreur (mezzosopraan), en het door Hans Leenders geleide vocaal ensemble Studium Chorale, op toon gehouden door Klaas Hoek achter een harmonium, hadden zich sterk ingeleefd in de oude tekst van Juan de la Cruz en de gepaste muziek van Jo van den Booren. Gedurende de hele lengte van het stuk, exact een uur lang, hielden zij de muzikale boog gespannen, was het koorwerk Cantico Espiritual een belevenis. ...
... Two soloists, Claudia Couwenbergh (soprano) en Mirjam Schreur (mezzosoprano), and the vocal ensemble Studium Chorale lead by Hans Leenders, kept in tune by Klaas Hoek behind the harmonium, had entered into the old text of Juan de la Cruz and the appropriate music of Jo van den Booren. During the whole length of the peice, excactly one hour, they kept the musical bow always bent. The choirwork Cantico Espiritual was a great experience.
Dido and Aeneas - H. Purcell
Maastricht (NL), 31 January 2000
Limburgs Dagblad:
Warmbloedige Dido & Aeneas in Bonbonnière
... De barokke Bonbonnière, zelf nog een paar jaartjes ouder dan de opera uit 1689,
is voor het liefdesdrama tussen de koningin Dido en de Trojaanse held Aeneas
een schitterende locatie voor deze opera. ...
... Sterker nog, Dido (Mirjam Schreur),
Aeneas (Martin Jan Nijhof) en Belinda (Suzan Erens) brachten hun partij niet alleen overtuigend,
ze waren bepaald geen fremdkörper in dit decor: Carthago aan de Maas. ...
... Dat alles maakte deze Dido & Aeneas heel sfeervol en warmbloedig.
Bij het gebruikelijke hoogtepunt, wanneer Dido zich overgeeft aan de dood,
marcheerden nog meer rillingen over mijn rug dan bij de nagenoeg perfecte versie
van Kimberkey McCord van het Gabrieli Consort.
Jammer dat er voor deze verjaardag maar een keer een feestje werd gegeven.
... The baroque Bonbonnière, itself being a few years older than the opera from 1689,
is a beautiful location for the love-drama between queen Dido and the Trojan hero Aeneas. ...
... Even more so, Dido (Mirjam Schreur),
Aeneas (Martin Jan Nijhof) and Belinda (Suzan Erens) did perform their parts not only convincing,
they were also no strangers in this stage setting: Carthage upon the Meuse. ...
... All of this made this Dido & Aeneas very pleasant and passionate.
At the usual climax, when Dido surrenders to Death,
I had even more shivers down my spine than with the almost perfect version
by Kimberkey McCord of the Gabrieli Consort.
It was a shame that for this birthday, only one party was given.